3 Ocak 2011 Pazartesi

acı badem kurabiyesi


Yeni yılın ilk tarifini veriyorum,bu kurabiyeyi uzun zamandan beri yapmayı düşünüyordum,bir türlü fırsatım olmamıştı,dün gece nihayet mutfağa girip yapabildim.
Tarif için çok araştırma yaptım ,tadının pastahanedekiler gibi olmasını istiyordum ,en sonunda evdeki eski bir yemek kitabındaki tarifi uygulamaya karar verdim,tadı gerçekten çok güzel oldu ,eşimden tam not aldım .
MALZEMELER
400 gr.tozşeker
200 gr,badem unu
8 yumurta beyazı
2 yemek kaşığı pirinç unu
6,7 damla acı badem esansı
üstüne koymak için badem{ben koymayı unuttum}
YAPILIŞI
Esans ve bütün bademler dışında kalan malzemeleri bir tencereye koyalım ve çok düşük bir ısıda sürekli karıştırarak şekeri eritelim ve koyu boza kıvamına gelene kadar kısık ateşin üzerinde pişirelim.
Buzdolabına koyup soğumasını sağlayalım.
Düz duy takılmış krema torbasına koyup yağlı kağıtla kaplanmış fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde sıkalım.
Tepsiye aralıklı sıkalım çünkü yayılıyor.
140 derecede önceden ısıtılmış fırına koyalım ,üstü kabuk bağlayana kadar pişirelim ,çok pişirmeyin sertleşebilir.
Fırından çıkardıktan sonra biraz ılıyınca tepsiden çıkaralım ve iki kurabiyeyi birbirine yapıştıralım.
Tepsiden çıkarmak zor olabiliyor onun için yağlı kağıdın altına biraz su dökerseniz daha kolay çıkıyor.

9 yorum:

  1. günaydınlar arkadaşım.
    makarona ne kadar benziyor değil mi.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. evettt ben tarifi çok merak ediyordum ama denemeye cesaretim yoktu..çok iyi oldu..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. mintinin mutfağı,
    makarondan çok daha kolay,kısa zamanda yapılıyor.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. balpare,
    yapımı çok kolay,mutlaka dene canım.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. acı badem kurabiyesine bayılırım
    ellerine sağlık harika olmuş canım

    YanıtlaSil
  6. merhabalar, lezzeti mekana yaptığınız yorum demişsiniz ama sanırım yanlış yazdınız lezzetimekan benim. siz sanırım hayattan azıcık bloguna yaptığım yorumdan bahsediyorsunuz.Bir gavur İzmirli olarak başka türlü yazamazdım:)) İzmirliyim fakat eşimin işi nedeniyle şuanda Kula'da yaşıyorum. Bende tanıştığıma memnun oldum. Kula'ya yolunuz düşerse oturmaya da beklerim:)) Ayrıca kurabiyeler de çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Bir gün mutlaka deneyeceğim. Güzel bir gün dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Serpilciğim,evet yanlış yazmışım,İzmir`e kurban olsunlar,bana göre dünyanın en güzel şehirlerinden biri.Manisayada beklerim.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Handeciğim,
    Güzel yorumun için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor ,eminim tadı da güzel olmuştur ,ellerine sağlık

    YanıtlaSil